Interview met lobbyist Frans van Drimmelen

Frans van Drimmelen is oprichter en directeur van het public affairs-bureau Dröge & van Drimmelen. Met zijn team adviseert hij vanuit de vestigingen in Den Haag, Brussel en Shanghai bedrijven, overheden en organisaties. De VVVF schakelt hem sinds een paar maanden in bij het verder vormgeven van haar maatschappelijke positie. Zijn advies: "Investeer in persoonlijke relaties, bouw aan coalities en zorg voor een heldere toekomstvisie op de rol van de sector in de maatschappij."

In het kantoor van public affairs-bureau Dröge & van Drimmelen in de Parkstraat in Den Haag, op een steenworp afstand van het Binnenhof, zijn de muren van de spreekkamers voorzien van behang met afbeeldingen van politieke centra in Den Haag, Brussel en Shanghai. Het illustreert het karakter van het bureau dat voor een breed pallet aan opdrachtgevers werkt, waaronder Tesla, Google, de Consumentenbond, de Nederlandse Cosmetica Vereniging- en sinds een paar maanden de VVVF.

Voor zijn werk houdt oprichter en directeur Frans Van Drimmelen regelmatig presentaties voor ondernemers om het Europese besluitvormingsproces en de rol van Europese en nationale brancheorganisaties hierbij inzichtelijk te maken. Bij de VVVF gaf hij vorig jaar november tijdens de ledenvergadering in Kasteel De Vanenburg een voordracht met de titel 'Het geheim van Den Haag'.

In Verf & Inkt Magazine # 50 geeft Frans van Drimmelen, directeur Dröge & van Drimmelen advies over belangenbehartiging voor de verf- en drukinktindustrie en de aandachtspunten die hierbij een rol spelen om dit goed te kunnen uitvoeren.